דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עמיר פרץ של גרמניה 

מאת    [ 15/11/2005 ]

מילים במאמר: 460   [ נצפה 3158 פעמים ]


כאשר התחלנו לחשוב כי המצב חוזר להיות כשורה נדהמנו לראות שהגלגל חוזר על עצמו ואנחנו שוב נכנסים לתוך הסיטואציה הרגילה בגרמניה מאז תחילת ספטמבר והיא : "האם יש ממשלה?" "האם הולכים לבחירות שוב?" "מי המפלגה השולטת?" והכול עקב בעיות פנים מפלגתיות .



גרמניה נדהמה לראות כי היא חוזרת לבעיית ה"אין ממשלה" שלה וההליכה לבחירות עקב זה שב-SPD מרכז המפלגה לא אישר את מועמדו של המזכ"ל והיו"ר פרנץ מוטנפרינג לתפקיד מזכ"ל המפלגה ובמקומו מונה לתפקיד מזכ"ל בעל עמדות שמאל המנוגדות לעמדותיו של היו"ר מונטפרינג . עקב כך הגיש בו זמנית מונטפרינג את התפטרותו מראשות המפלגה והדבר גרם לסערה כללית בכול גרמניה עקב ההחלטה שלו להתפטר והפחד שה-SPD לא תיכנס לממשלה גרמה לראש ממשלת בוואריה , אדמונד שטוייבר , למסור כי הוא לא יעבור לברלין כדי להתמנות לשר הכלכלה והתכנון של גרמניה וטענותיו היו שאין אפשרות לסמוך כמו שצריך על מונטפרינג וה-SPD .

לאחר הפרשה שגרמה לזה שהבחירות לראשות המפלגה שהיו אמורות להתקיים בין המועמדים המובילים להנהגה לא יתקיימו הוחלט במרכז המפלגה לאשר לפי "מתכונת ה-CDU " את ראש ממשלת בראדנבורג , מתיאס פלצק , לתפקיד יו"ר ה-SPD הארצי ,לפי הציפיות פלצק לא ייכנס לממשלה בשלב זה למרות רצונו לחבור כראש המפלגה לממשלה ומונטפרינג יכהן לפי מה שייעדו לו כשר העבודה והרווחה של ממשלת גרמניה החדשה .


השבר הכללי שנפל ב-SPD היה עקב מטרתם העיקרית להפיל מהשלטון את ה-CDU וזאת עקב כך שחברי מרכז המפלגה ידעו כי בראשות מונטפרינג הימני במפה הפוליטית של ה-SPD (פרס של העבודה) לא יהיה סיכוי להצליח להפיל את הממשלה ולהציב את ה-SPD כאלטרנטיבה
חדשה .

חברי ה-SPD פעלו בשיקול דעת הגיוני למדי כאשר אישרו ברוב קולות בישיבת המרכז את מינויו של , פלצק , לראשות המפלגה , פלצק בא מהמזרח לשעבר (DDR) משתווה למרקל במחנה השמאל , לחם למען שחרור הקומוניזם הסובייטי-גרמני משטחי גרמניה המזרחית ובא לפוליטיקה הגרמנית בדיוק כמו מרקל מהמדע לפוליטיקה . החישוב ב-SPD הוא שפלצק הוא אנטיתזה לכול מה שלא חלמו עליו ב-SPD המערב גרמני למעלה מ-50 שנה ורואים בזה אלטרנטיבה לא קטנה ל"מהפך" בגרמניה כאשר הציבור יבחר בין פלצק למרקל בסופו של דבר בבחירות בעוד שנתיים במידה ויהיה הצלחה מצד ה-SPD לסיים את ההתקשרות עם מרקל וממשלתה למען חזרתם לשלטון או בעוד 4 שנים בנוסף ככול הנראה שבשלב זה הממשלה של מרקל שתאושר ביום ג' הקרוב בבונדסטאג תישאר כמו שהיא ללא שינויים גדולים למדי בתפקידי השרים עקב הפיתרון שנוצר .



מתיאס פלצק , הנהיג ביד מאוד קשה את מדינת בראדנבורג, והיא בין המדינות החזקות ביותר במזרח גרמניה לשעבר , הכי מוצלחת מבחינה חברתית-כלכלית , פלצק הוא מאוד כריזמטי ויצליח לטענת רבים מפרשני גרמניה להציב אלטרנטיבה ראויה לשלטונה של מרקל כאשר ב-SPD מבינים כי כול רגע שהם יצאו לאחר תקופה מהממשלה אין למרקל את האופציה לחבור לממשלה ימנית עם הליבראלים מאחר ואין רוב לממשלה כזו ובטח ממשלת "ג'מייקה" עם הירוקים לאחר שפלצק יתחזק לא ריאלית .


ה-SPD מבינה כי פלצק צריך זמן ויתחזק בסופו של דבר , האם באמת פלצק אלטרנטיבה - האם באמת מנטאליות 'עמיר פרץ' מסוגלת להביא בחזרה שלטון ?!


רועי גולדשלגר : מתמחה בענייני גרמניה , לשעבר,שגריר כנסת צעירה. חבר נוער העבודה.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב